L’IPCITE engega una nova campanya a Instagram per difondre les Festes Majors dels municipis de les Terres de l’Ebre

dt., 28/06/2016 - 15:15
foto: 
Ballant jota a l'ermita de Sant Roc a Paüls, durant les festes de l'any passat. FOTO: IPCITE

 

L’Inventari del Patrimoni Cultural Immaterial de les Terres de l’Ebre (IPCITE) ha engegat una nova campanya dins la xarxa social Instagram per tal de recollir imatges dels diferents municipis del territori que durant els mesos de juliol, agost i setembre celebrin la seua festa major. Alguns dels actes i activitats que s’emmarquen dins les festes majors de cada poble formen part també del patrimoni cultural immaterial i des de l’IPCITE es considera que aquesta campanya a Instagram pot ser una bona estratègia per fomentar la participació i identificació  del patrimoni immaterial.

En aquest sentit, l’IPCITE fa una crida a totes aquelles persones que visquin d’una manera activa en les festes majors del seu poble i tinguin un perfil a Instagram pengin fotos d’aquells actes de la festa major que siguin més tradicionals, identitaris o singulars. Les fotos s’han de penjar amb el hashtag #FMEbre2016, seguit del hashtag del poble i el d’#immaterialebre. La campanya pot servir per detectar nous elements del patrimoni cultural immaterial del territori que en aquests moments es desconeixen. A més l’equip de l’IPCITE farem una selecció de les millors fotos i les difondrem a través de les nostres xarxes socials.

La campanya compta amb el suport del portal d’oci i cultura de les Terres de l’Ebre Surtdecasa.cat i començarà aquest mes de juliol amb les festes de Roquetes i Santa Bàrbara, que són a principis de mes, i acabarà a finals de setembre amb les de Tivenys.

Aquesta és la segona campanya a Instagram que impulsa l’IPCITE. La primera va ser al desembre de l’any passat per Santa Cecília.